Är bloggandet en terapi?

Det har jag funderat på hela dagen.. fbörjar nog faktiskt tro att det är en sorts terapi för mig .. Undra om jag är ensam .. kan jag ju sitta och skriva i flera timmar och känna hur känslorna böljar upp och ner samtidigt som tangenterna fäster o formar olika ord och bokstäver på skärmen i knäet framför mig.. känna ilskan flöda ut och bli till meningar och tårar som försvinner och blir till ors.. ord som får mig att utrycka vad jag känner.. men får jag verkligen ut allt jag känner och tänker genom att skiva min egen blogg? hm svårt det här..med bloggterapi.............

Ett av problemen är ju att man får inte skriva riktigt allt vad man tycker och hur man känner för tydligen är inte yttrandefrihet en frihet i Sverige utan man kan ju bli amnmäld.. hm kanske skulle ändra uyttandefrihetslagen då eller vad säger ni andra... så resonerar jag iallafall men rätta mig gärna om jag har fel..
Om man töänker såhär att många av oss iallafall jag sätter på olika låtar och musikstilar när jag har olika sinnesstämningar typ hårdrocks musik som mustach takida tha rasmus m,f när jag är arg eller riktigt jäkla besviken och arg.. eller som nu när jag sitter och funderar och tänker mkt så är det lungn skön avkopplande musik som gäller... väcxlar mellan kiss och lugna favoriter just nu.. hatar verkligen reklam .. tror att jag faktiskt hade betalat för en station där man slapp reklam haha

Efter att ha suttit hos killarna en stund o lyssnat på deras försök att sjunga som sångaren de skulle på konsert denna kväll blev det en runda till jobbet och sedan hem i soffan så skönt .. att varava ned och då kom ja på att tänka mina Nyårslöften
Har jag hållt dessa???
Nix kan dock erkänna att jag inte gjort det men tycker att de är mest till för att man skall peppa sig själv eller för att brytas nawwww jossan då som jag fick höra ikväll haha men då tycker jag  och även många av mina vänner.. ja menar 2009 har redan hunnit bjuda på mkt.. Inte sant..

Kan dock säga att ett av de viktigaste löftena med motionen och att ta sig i kragen har jag hållt och kommer hålla ända tills 2010 faktiskt det kan jag lova.. Mår redan bättre och det ger faktiskt resultat.. skall försöka få upp tiqer på cyklarna så vi kan börja cykla som han tjatade om hela 2008 men som aldrig blev av.. hm dock kan ju berättas att han kom cyklandes hem till mig och john på jhdahlsgatan och cyklade därifrån ganska vingligt en kväll ahha så ja han cyklar väl ibland men nu skall det bli motionscykling på hög nivå tiger haha stackars fredrik....

kan älskling dyka upp'??

nu skall jag faktiskt släcka ljusen stänga musiken sluta skriva och krypa ned o nussa kudden och dra duntäckena över huvudet för du lär inte trilla in den närmaste timmen antar jag och jag jobbar dubbelpass imorgon.. varför är det alltid så att när jag väl jobbar så blir det dubbelpass o en massa stress.. usch.. blää..



puss på gumpen jossan xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0