bröllop......

Åhhhh vad FINT..................Har alltid sagt jag vill jobba på ett bröllop som hålls nästan helt och hållet på teaterbaren det var helt underbart åhh obeskrivligt .. Visst har man jobbat fina middagar med dukning och alt annat men detta tog andan ur mig när jag kom rusandes till jobbet.....
Kanske ändå inte så som jag hade viljat ha det men ändå sagolikt vinterbröllop frost i träden ljuslyckor med första bokstaven i personernas namn fyrverkerier god mat glada gäster och bra personal. Brudens klänning superfin men ändå inte det jag valt men  det bästa var hennes päls bonad över axlarna ... åhh

Trimmade faktiskt en viss person innan på morgonen om vi inte skulle slå till me han fick nästan en hjärtinfarkt haha nej jag lär väl aldrig hitta det jag söker precis som Ekis sa
- Du är för kräsen johanna släpp garden lite...
* Skall fundera på det men man skall va kräsen och inte ta första bästa

kan dock rekomandera att inte jobba med 38 graders feber o 1 paket alvedon o annat i kroppen för att orka. O som vanligt när man redan jobbar ringer ex taxi 24 o panikfrågar om man  kan jobba.... stabilt men när man e taget står alla o sliter  i en.. hm... sant det där faktiskt.

Idag har man bara legat hemma o kurerat sig har fruktansvärt ont i halsen är hes o har feber... orkar inte ens gå upp till 3:e våningen där man bor ju...
Hopplöst att bli dålig nu men men har kännt det varit pågång i kroppen länge... så man får väl vara glad av att slippa ha vinterkräk sjukan som många andra runt en har fått.....

Lagade faktiskt bakadpotatis med grönsallas tomat gurka kräftstjärtar såklart till middag/vällsmat kände att jag måste fortsätta vara nyttig o speciellt efter all dne goda risotton kyckling sallad efterrätten igår så hade jag behövt ta min vanliga 2 timmars promenad men kroppen är helt slut .. Ligger o kollar på zorro på kanal 3 ingen höjdare direkt hade hellre v arit ute i kylan o snön med vovven o busat.. men men xante e i Åhus o kroppen säger vila annars blir du jätte dålig..

Trodde hjärtat skulle överraska mig efter att han kört sin kastrup tur med lite mums men tydligen inte!!

skall krypa ned o sova länge skall till studion imorgon o sedan tror jag det blir åhus o hälsa på mamma o min vovvsing:)Åh bröllop kan det bli bättre?                                           Precis som förr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0