Jobbadag då allt flyter

Kan säga att det var en av de bästa kvällarna på jobbet idag allting har flytit på och maten och kollegorna något av det bästa på länge. Det som gör livet inom restaurangbranschen är enligt mig dina kollegor som hjälper dig skrattar gråter med dig och skäller på dig , men andra ord ger dig kritik.
Inte för att stjälpa dig uten för att hjälpa dig att klättra längre upp , inom kusnkaps områden och för att du skall ta lärdom och utvecklas. Kan erkänna att jag har /hade svårt att ta kritik. Men det beror inte bara på mig utan även den som ger kritik.

Har för 2.a gången i mitt liv ätit kalv mums men när jag stod i köket och förberedde inför att öppna baren och allt annat fick jag en sorgsen blick av kalvar i bås o usch nej... minns tiden nä man var liten ute på landet och matade kalvarna som bara var några veckor gamla .. hade faktiskt en egen kalv... hos karin och rolfs föräldrar.. Rosa som modern hette hade fått tvillingar och jag minns att jag kunde sitta i timmar i halmen... åhh vill vara liten igen....


Sitter uppe och lyssnar på lugna favoriter .. ganska längesedan jag lyssnade på den kanalen..dream about the sun you queen of rain åhh den e så bra vet inte om det är pågrund av musiken och tröttheten efter denna arbetsdag men tårarna rullar sakta ned för kinderna
Eller är det pågrund av allt som hänt dom sista månaderna? Tror nog inte jag vet svaret eller någonsin kommer vilja veta det.. önskar bara att allt är annorlunda nu.. att tiden rinner iväg utan att jag hinner vinka... men vad skall jag vinka åt det gångna det förflutna som sårat min själ och satt djupa spår i livet? Eller skall jag glädjas åt att det som inte dräpt mig har gjort mig starkare.....

Har så mkt pågång just nu.. men det jag ser fram emot mest är att få reda på om jag får komma på intervju hos taxi Kurir i Göteborg håll tummarna det gör jag varje dag.. tack kollegor för ni peppar mig .. och för att ni fick mig att söka.. vet att era referenser också hjälper mkt men det e bara jag själv som kan greja och bevisa jag e värdig jobbet...
Annars blir det kanske gran canaria... jag vill men vill samtidigt inte ..

Dags att nanna kudden lite fast att jag inte är trött än.. men jag e väl inne på andra dygnet och andra energi varvet kan jag tänka mig.. åh jag glömde rosorna jag fick på jobbet ....



Tjinggg jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0